کافی نتی کامل برای تمام مردم ایران زمین.پشتیبانی: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب. از طریق تلگرام پاسخگو هستیم. در صورت نیاز تماس بگیرید: 09380256574
اطمینان نماد اعتماد

اطلاعیه فروشگاه

به سایت فایل کولاک خوش آمدید. مدیریت فایل کولاک با شماره 09380256574 از 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی شما عزیزان است. به دلیل دسترسی نداشتن به صاحبان برخی از فایل ها، در صورتی که صاحب یک فایل یا فایل هایی از این فروشگاه هستید و از اینکه فایلتان در این سایت قرار دارد، ناراضی هستید، عنوان فایل را به شماره فوق، ارسال کنید تا در اسرع وقت، فایل مورد نظرتان حذف شود. چنانچه فایلی را خریداری کردید و از آن رضایت نداشتید، اطلاع دهید تا همان لحظه وجهتان برگشت داده شود. با تشکر

دانلود فایل درس پژوهی درس13 تاریخ هشتم متوسطه

عنوان پژوهش : بهبود آموزش و یادگیری درس تاریخ با روش ایفای نقش

ماده درسی: تاریخ ( درس 13 )

موضوع : غزنویان - سلجوقیان خوارزمشاهیان

پایه : هشتم متوسطه اول

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات:64

 

 

 

 

چکیده :

پژوهش حاضر با عنوان « بهبود آموزش و یادگیری درس تاریخ به روش ایفای نقش » و با هدف چگونه و با چه روشهایی درس تاریخ را به دانش آموزان بفهمانیم که سبب تقویت یادگیری در آنان شده و مطالب را از حافظه محوری به سمت و سوی مهارتی و عملی سوق دهد، به صورت کیفی و از نوع درس پژوهی انجام گردید.

پژوهش بصورت گروهی و با مشارکت 5 نفر از همکاران مدرسه شاهد به اجرا در آمد و از آنجا که آموزش تاریخ به شیوه صحیح ، زیربنای تمامی رشته¬های دیگر بوده و باعث تقویت هویت ملی و دینی گردیده وجوانان را برای خدمت به وطن خویش ترغیب می نماید، درس مهمی بوده و در تمامی سالهای تدریس درسی بوده که دانش آموزان و دبیران انگیزه کافی برای یادگیری و تدریس آن نداشته اند. لذا با توجه به تغییر و تحول در وزارت آموزش و پرورش برآن شدیم تا با طرحی جدید و با هم¬فکری و مشارکت  همکاران بتوانیم از طریق درس پژوهی مطالب و محتوای کتاب را آسانتر و جذاب¬تر و با نشاط¬ به دانش آموزان بیاموزیم.

پس ازنشست هایی که گروه باهم داشتیم طرح درس و اجرای تدریس اول انجام شد که بخاطر مشکلاتی که داشت تدریس مجدد انجام گرفت. با پیش بینی تغییر در روش تدریس (ایفای نقش و...) توانستیم مشکلات و چالش های اولیه را اصلاح نماییم. قصد ما از تغییر روش تدریس، عمق بخشی به فرایند یادگیری درس تاریخ، ایجاد فضایی شاد برای دانش¬آموزان، اصلاح الگوی تدریس و ایجاد انگیزه و علاقه برای یادگیری درس تاریخ در دانش¬آموزان بوده است.

واژگان کلیدی: ایفای نقش، یادگیری، جذاب، انگیزه،

گام اول1

مقدمه :1

توصیف چالش های موجود و تعیین وضعیت مطلوب1

پیشینه تحقیق :2

تعیین ضرورت :2

اهداف پژوهش3

هدف کلی:3

اهداف جزیی:3

سوالات پژوهش :3

ویژگیهای دانش آموزان در وضعیت موجود3

ویژگیهای دانش آموزان در وضعیت مطلوب4

گام دوم5

تدریس اول5

پیش بینی نحوه اجرای الگوی پیشنهادی5

راهکارهای گروه برای مواجه با چالش ها و مشکلات تدریس درس مورد نظر5

پیش بینی زمان بندی نحوه اجرا6

پیشبینی نحوه انجام تقسیم کار میان اعضای گروه6

پیشبینی ابزار وامکانات گروه:6

راهکارهای گروه برای مواجه با چالش ها و مشکلات تدریس درس مورد نظر7

پیشبینی کیفیت برنامه ریزی7

گام سوم8

گزارش مختصری از اجرای اول8

تحلیل دادههای حاصل از تدریس اول8

گام چهارم11

نقد و ارزیابی طرح درس و تدریس اول11

نظر نهایی گروه در باره نحوه اجرا و طرح درس11

پاسخ به سوالات پژوهشی12

گام پنجم13

اجرا و باز اندیشی مرحله اول:13

گام ششم14

زمان‏بندی اجرای تدریس دوم14

گزارش مختصری از مرحله دوم تدریس14

تحلیل دادههای حاصل از تدریس دوم15

نظر نهایی گروه در مورد نحوه اجراء و طرح درس دوم17

پاسخ به سوالات پژوهشی17

گام هفتم19

اجراء باز اندیشی دوم19

نتایج ویافته های پژوهشی:19

نتیجه نهایی پژوهش19

بیان محدودیتهای درس پژوهی22

پاسخ به سوالات پژوهشی22

پیشنهادات23

فهرست منابع و ماخذ24

گام هشتم25

پیوستها25

پیوست 1 : طرح درس مرحله اول تدریس25

پیوست 2 : طرح درس مرحله دوم تدریس27

پیوست 3 : سناریوی تدریس اول29

پیوست 4 : سناریوی تدریس دوم40

پیوست 5 : صورتجلسات و تصاویر مربوطه51

پیوست 6 : پرسشنامه ها55

پیوست 7 : شعر مازندرانی56


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
motg51_1717536_6739.zip1.1 MB





نظرسنجی

نظر شما در مورد قیمت و محصولات این فروشگاه چیست؟
همه اقدام پژوهی ها
آپلود عکس