کنش پژوهی
موضوع:
هنجاريابي مقياس اضطراب اجتماعي نوجوانان (SASA) برروي دانش آموزان 17 -15سال دبيرستانی
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات:132
چكيده
هدف پژوهش حاضر هنجار يابي و بررسي پايايي ،روايي تست اضطراب اجتماعي نوجوانان(SASA )و رابطه آن با ابعاد ادارك خود بر روي دختران نوجوان با گروه سني 17-15سال شهرستان ساوه بود .پژوهش حاضر از نوع پژوهشهاي توصيفي است .تعداد 300نفر به روش نمونه برداري چند مرحله اي انتخاب شدند تا به دو مقياس اضطراب اجتماعي و ابعاد ادراك خود پاسخ دهند .پس از جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات نتايج زير حاصل شد :جهت اعتبار يابي ابزار پژوهش از روش آلفاي كرونباخ استفاده شد .ضريب فوق براي 25 سئوال باقيمانده 78/. برآورد گرديد. روايي سازه اي تست با روش تحليل مولفه هاي اصلي با چرخش ابليمن مورد بررسي قرار گرفت .نتايج نشان داد تست از دو زيرمقياس بيم و ترس از ارزيابي منفي و تنش و بازداري در برخورد اجتماعي اشباع شده است..نتيجه آزمون هبستگي پيرسون ،نشان داد كه شايستگي رفتاري وتحصيلي با ترس از ارزيابي همسالان رابطه منفي دارد.از سوي ديگر ،شايستگي اجتماعي ،ورزشي وجسمي ،خود ارزشمندي كلي با تنش و ترس از روابط اجتماعي رابطه منفي دارد .
كليد واژه : اضطراب اجتماعي ،روايي ،اعتبار ،ابعاد ادراك خود
نام فایل | حجم فایل |
---|---|
motg50_1717516_5540.zip | 99.7k |